تحقیق درباره اداره بهره برداری و بخش اندازه گیری ذخایر نفتی

  • شناسه محصول: qng8gwzb
  • دسته:
  • تاریخ انتشار : 1403/04/19
  • آخرین بروز رسانی : 1403/03/16
  • تعداد فروش : 28
  • تعداد بازدید : 57

تومان25,000

جزئیات بیشتر

  • نوع فایل
    • ورد : 37 صفحه
  • حجم کیلوبایت 45/3

اشتراک گذاری

  1. سروش

آشنائی کلی با مکان کارآموزی ـ تاریخچه سازمان:

شرکت نفت در ایران توسط انگلیسی ها وبه منظور بهره برداری از منابع نفتی ایران تاسیس شد. این شرکت با هدف چپاول ما نیمی از نفت ایران را برداشت کرد ه بود که نهضت ملی شدن صنعت نفت موجب شد نفت به سرمایه های ملی کشور تعلق گیرد وشرکت ملی نفت ایران تاسیس گردد. وزیر نفت وزارت نفت را تاسیس ونفت را به کنترل درآورد. در کنار پرسنل خارجی از نیروهای ایرانی هم به طور وسیع کمک گرفته شد ولی همچنان سوء استفاده ها تا انقلاب اسلامی ایران ادامه داشت.

 

پس از انقلاب درآمد نفت فقط مختص مردم ایران شده وهیچکس نتوانسته از آن سوء استفاده کند ، شرکت ملی نفت ایران با در اختیار داشتن پایانه های صادراتی نفت کش ها، پالایشگاه ها، کارخانه ها، واحد های بهره برداری ونمک زدایی وادارات مختلف به تولید نفت می پردازد و آن را برای پالایش یا صادرات به مراکز مورد نظر ارسال می کند بدیهی است سلامت کاری و تداوم کاری در شرکت حائز اهمیت است. دلیل این مهم آن است که اقتصاد مملکت بر پایه صادرات و فروش نفت می باشد.

 

و هرگونه وقفه در فروش نفت شرایط بحرانی ایجاد خواهد کرد . شرکت نفت در گچساران هم از همان زمان ورود انگلیسیها تاسیس شده و تا کنون به کار خود ادامه داده است در سال ۱۹۷۵ نیمه عمر بهره برداری از مخازن نفت گچساران را جشن گرفته اند که جای تاسف دارد زیرا تقریبا همه این مقدار را کشورهای استعمارگر به چپاول برده اند ولی به حمدالله از آن سال تا کنون نفت در اختیار دولت می باشد و با وجود جنگ و بمب باران های پی در پی همواره سود آوری برای ملت داشته است.

نوع محصولات تولیدی:

همه مامی دانیم که درشرکت ملی نفت ایران نفت را از زیرزمینی استخراج و توسط پالایشگاه ها تولید بنزین نفت سفید و گازوئیل و … صورت گرفته، پایانه های صادراتی و بنادر نفت خام صادرمی کنند. اداره بهره برداری به تولید می پردازد و اداراتی مثل اداره اندازه گیری ذخائر وظیفه (خدماتی) انجام آزمایش های مورد نظر بر سرچاه ها را برعهده دارد و اینگونه در تولید نفت سهیم است.

شرح مختصری از فرایند تولید یا خدماتی:

به شکل صفحه توجه کنید پس ازتولید نفت و خروج آن ازچاه نفتی، نفت به واحد بهره برداری انتقال پیدامی کند و از آنجا به واحد نمک زدایی رفته پس از آنکه نفت کشور به نفت شیرین تبدیل شد به واحد بهره برداری بازمی گردد و از آنجا به تلمبه خانه نفت منتقل می شود. تلمبه خانه نفت هم آن را به پالایشگاه نفت و بنادر بارگیری می فرستند. گاز خارج شده از نفت هم پس از تقویت فشار به منابع گاز مصرفی و ایستگاه تزریق گاز منتقل می شود. ایستگاه تزریق گاز هم گاز دریافت شده را به مخازن نفت جهت جریان دادن به نفت ر ابرطرف کرده خود، آب شورمازاد تولید می کند.

 

آب شور تولید شده از طریق چاه آبی به مخزن نفت تزریق می شود و به علت بالا بودن وزن مخصوصش نسبت به نفت به زیرنفت رفته وسطح نفت بالاتر می آید و استخراج آن آسانتر خواهد بود. در مواردی که مخزن نفتی دارای گاز فراوان باشد چاه های تولید گاز هم احداث می گردد و گاز تولید و استخراج می شود گازهای تولید شده یا به پالایشگاه گاز مایع (درصورت مایع بودن) و یا به منابع گاز مصرفی و ایستگاه تزریق گاز منتقل می شوند. منابع گاز مصرفی عبارتند از منازل مسکونی، کارخانجات تولید برق و درب آهن صنایع داخلی.

فهرست مطالب:

  1. آشنایی کلی با مکان کارآموزی
  2. نمودار سازمانی وتشکیلات
  3. نوع محصولات تولیدی
  4. شر ح مختصری از فرایند تولید یا خدماتی
  5. ارزیابی بخش های مرتبط بارشته مهندسی صنایع وشرح کامل و دقیق فرایند های تولیدی در واحد بهره برداری
  6. معرفی اداره اندازه گیری ذخائر و وظائف آن اداره
  7. معرفی وسایل درون چاهی
  8. تعریفی از مهندسی صنایع
  9. اهمیت ماشین های دزرو در اداره اندازه گیری ذخائر
  10. اهمیت اندازه گیری دقیق در اداره PETROLIOM
  11. طرح ریزی واحد کار آموزی وعلل عدم طرح ریزی منسجم با توجه به مدت زمان کارآموزری
  12. طراحی From to chart برای عملیاتهای اجرائی اداره اندازه گیری ذخائر
هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که دیدگاهی ارسال می کند.
  • آدرس ایمیل شما به هیچ وجه منتشر نخواهد شد.
  • فیلدهای الزامی با * مشخص گردیده است.

تنظیم کننده فایل

امیر پیرعلیلو

آخرین ویرایش‌ توسط: امیر پیرعلیلو

کارشناس پسیو هلدینگ های وب ـ مهندسی تجارت الکترونیک از دانشگاه تبریز ـ عضو شورای علمی دانشجویی دانشگاه مدیریت صنعتی